Awaria napędu – Dlaczego napęd przestał działać po wymianie sprężyn lub linek?
Często zdarza się, że po wymianie elementów mechanicznych, takich jak sprężyny czy linki, klient zauważa, że napęd przestał działać prawidłowo lub całkowicie przestał działać po ingerencji serwisanta. Wtedy serwisant informuje, że napęd jest zepsuty, mimo że jeszcze przed chwilą mógł działać prawidłowo. Dlaczego tak się dzieje, jeśli przed wymianą brama działała bez zarzutu?
Przyczyny awarii napędu po wymianie elementów bramy
Resetowanie i kalibracja napędu po wymianie elementów
Współczesne napędy bramowe są wyposażone w systemy przeciążeniowe, które reagują na jakiekolwiek zmiany w pracy bramy. Wymiana sprężyn, linek czy innych elementów, które wpływają na równowagę i działanie bramy, wymaga resetowania i ponownej kalibracji napędu.- Dlaczego to takie ważne?
Po wymianie elementów mechanicznych, takich jak sprężyny, napęd musi dostosować swoją siłę roboczą, aby dopasować ją do nowego ustawienia bramy. Bez tej czynności układ przeciążeniowy napędu natychmiast wykryje różnicę w pracy bramy, co powoduje „odbicie” ruchu bramy (tzw. rewersowanie) oraz sygnalizowanie błędu przeciążenia.
- Dlaczego to takie ważne?
Problemy z elektroniką napędu
Czasami, mimo wielokrotnych prób, układ elektroniczny napędu nie chce wczytać nowych ustawień po kalibracji. Może to prowadzić do awarii elektroniki, a sam napęd przestaje działać prawidłowo, nawet jeśli przed wymianą sprężyn czy linek działał bez problemu.- Dlaczego się tak dzieje?
Przede wszystkim napędy, zwłaszcza te starsze modele, mogą mieć trudności z zapisaniem nowych ustawień, jeśli zmienia się balans pracy bramy. Tego typu problemy nie są już rzadkością, a zdarzają się również w nowszych napędach.
- Dlaczego się tak dzieje?
Co się zepsuło?
- Płyta główna napędu – jeśli kalibracja się nie powiedzie, może to oznaczać, że płyta główna napędu uległa awarii. W takim przypadku konieczna jest wymiana płyty głównej.
- Wymiana całej głowicy napędu – niestety, w niektórych przypadkach sama elektronika napędu nie jest dostępna lub koszt wymiany płyty głównej jest zbliżony do ceny całej głowicy napędu. W takim przypadku serwis zaleca wymianę całej głowicy, co rozwiązuje problem.
Jak uniknąć problemów z napędem po wymianie sprężyn lub linek?
Skontaktuj się z profesjonalnym serwisem
Po wymianie elementów mechanicznych bramy warto skorzystać z usług profesjonalnego serwisanta, który nie tylko wymieni uszkodzone elementy, ale również przeprowadzi kalibrację napędu i upewni się, że wszystko działa poprawnie.Zwróć uwagę na markę napędu
Różne marki napędów mogą mieć różne wymagania dotyczące kalibracji i resetowania ustawień. Serwisanci posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby dostosować ustawienia do wymagań konkretnego modelu.Regularne przeglądy techniczne
Zaleca się wykonywanie okresowych przeglądów i kalibracji napędu, aby uniknąć problemów z elektroniką. Nawet drobne zmiany w mechanice bramy mogą wpłynąć na prawidłowe działanie napędu.
Podsumowanie
Awaria napędu po wymianie sprężyn lub linek nie musi oznaczać, że napęd jest uszkodzony. Zwykle problemem jest brak kalibracji napędu, co powoduje, że układ przeciążeniowy wykrywa zmiany w pracy bramy i odrzuca ustawienia. W takich sytuacjach niezbędna jest pomoc serwisanta, który przeprowadzi resetowanie i skalibruje napęd, a w razie potrzeby wymieni uszkodzoną elektronikę. Jeśli napotkasz na taki problem, skontaktuj się z profesjonalnym serwisem – pomożemy Ci szybko i skutecznie rozwiązać problem!